החשיבות הרבה של הנדסה חקלאית בעידן המודרני

המטרה העיקרית של מהנדס חקלאי היא לשפר ולפתור בעיות בתחום החקלאות. אנשי המקצוע בוחנים סוגיות זיהום ופגיעה באיכות הסביבה, שיפור ושימור קרקעות חקלאיות, מניעת שטפונות ונגר ובניית תעלות, סכרים ומאגרי מים באופן אולטימטיבי תוך כדי שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

ישנן המון מטרות חשובות וחיוניות עבור תחום הנדסה חקלאית כגון הגדלת ייצור המזון, פיתוח חקלאי והפחתת הפגיעה בסביבה. כלי עבודה ידניים, מכונות גרירה, שימוש בבעלי חיים וציוד חקלאי משלים נוסף הינם חיוניים ובלעדיהם ייצור מזון לא יהיה אפשרי.

ייצור המזון במדינות מתפתחות

במדינות מתפתחות רבות, ייצור המזון עומד על שמריו בגלל המחסור בעבודה ומכונות שדה מתאימות. זהו תחום נרחב לעבודה עתידית בהנדסה חקלאית, במיוחד במדינות מתפתחות. הנדסת חקלאות אינה מתייחסת אך ורק לפיתוחים טכנולוגיים חדישים וייצור מכונות וציוד חקלאי, מטרתה גם לשים לב ולחדש בתחומים "תומכים" כגון, בטיחות המכונות החקלאיות, ניהולן באופן תקין והיכולת לשמור על איכות הסביבה.

משמעות עבודתם של מהנדסים חקלאיים במדינות מתפתחות הינה חשובה בקנה מידה של חיים ומוות. מקומות כגון אפריקה נשענים על תפוקה חקלאית ולכן יש צורך שהחוות השונות יתפקדו בכל מצב (מזג אוויר קיצוני, אקלים קשה וכדומה).

משנים את הנוף באמצעות הנדסה חקלאית

באופן עקרוני, ככל שהאוכלוסייה גדלה, ישנה השפעה ישירה על האדמות הזמינות לחקלאות. בסופו של דבר זה אומר שכחברה עלינו לייצר יותר מזון כדי להאכיל את האוכלוסייה המתרחבת, עם פחות אדמה שעליה ניתן לגדל ירקות, פירות ותבואה.

בנוסף, שינויי האקלים הגלובלי ללא ספק משפיעים רבות על התפוקה החקלאית ומה שעומד בפנינו הוא בעצם חברה שנמצאת בסיכון גדול מבחינת תוצרת חקלאית. בעקבות זאת, יש למצוא פתרונות טכנולוגיים ויצירתיים, ומהנדסי החקלאות מספקים את הפתרונות לאתגרים העומדים בפנינו – גם עכשיו וגם בעשורים הבאים.

כמובן, עבור אנשים רבים הדבר הראשון שעולה בראשם כאשר הם חושבים על הנדסה חקלאית הוא מכונות החקלאות הסטנדרטיות שכולנו מכירים – טרקטורים, קומביינים ומפזרי דשנים. אומנם מדובר על כלים חיוניים וחשובים בתחום ההנדסה אך עם זאת ישנם גורמים אחרים ומהותיים שיש להתייחס אליהם כגון השמירה על איכות הסביבה.

אנו בחברת "הידרומודול" מספקים את פתרונות יצירתיים וחדשניים עבור ענף החקלאות, הנדסת מים וטיפול במקרים קיצוניים כגון שיטפונות.